Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2011. június 6., hétfő

Fél éves mérleg

Január elején úgy kezdtem el dolgozni, hogy "csak az első hat hónapot éljük túl". Utána már könnyebb lesz.
Lassan kiderül, igazam volt-e: még másfél hét, és véget ér az a bizonyos fél év.
Utólag visszanézve egész gördülékenyen mentek a dolgok, mindig mindenki pont akkor és pont ott volt, ahol lennie kellett. Még ha komoly logisztikai erőfeszítések, éjszakai vasalások, állandó időhiány és időnként kiborulás-közeli állapotok árán is, de minden gyerek bejutott oviba/suliba, onnan haza, eljutott edzésre, versenyekre, mindig mindenkinek volt tiszta ruhája, tornacucca, uzsonnája, és a szülőként kapott házi feladatainkat (úgymint sütés ilyen-olyan alkalmakra, oviba a projekt-héthez földminták gyűjtése, iskolai előadásokhoz meghatározott színű és fazonú ruhák beszerzése, stb.) is egész jól teljesítettük.

De azért nem volt könnyű. Rég vártam ennyire a nyarat, mint most: a gyerekek számára hamarosan kezdődő 2x2 hetes nagymamázásnak már a gondolata is erővel tölt el. Dolgozni fogok ugyan, de az esték az enyémek. Csak az enyémek. 4 teljes hétig!

A múlt héten megejtettem Lilla utolsó általános iskolai, és első gimnáziumi szülői értekezletét. Egyre biztosabban érzem, hogy jó helyen lesz Lilla, és ez nagyon megnyugtat. Vincét is felvették a helyi oviba, igaz, Vincze-ként, de ez legyen a legnagyobb bajunk az új helyen. Majd szeptemberben szólok, hogy a gyerek neve egy z-vel rövidebb. Már a beiratkozáskor mondták, hogy ilyen nevű gyerek még nem is járt ebbe az oviba. Úgy tűnik, tényleg nem...

Aztán újabb szomorú, vagy inkább sokkoló tapasztalatokkal is gazdagabbak lettünk a múlt héten. Megtapasztaltuk, hogy nem csak a teraszról, és nem csak a biciklit vihetik el az embertől. Még nem dolgoztuk fel, de igyekszünk mielőbb talpra állni. Saját érdekünkben. Mert nagyon nehéz félelemben élni.

3 megjegyzés:

Magdaléha írta...

uhhhhhhhh, négy hét!!!!! Annyira irigy vagyok!!!!!! Igaz nálunk már csak a szüleim vannak, de ők is nagyon nehezen vállalták be az egy hetet. Én is arra várok már: az lesz az én szabim!!!!
Félelemben élni: bármit és bárhonnan vittek el, nagyon sajnálom. A mi környékünkön a besurranás dívik, akár fényes nappal is. Zárva a bejárati ajtó állandóan. Cs-on meg mindig minden tárva nyitva, és ott az a normális...
Ügyes vagy a fél éves teljeítményeddel!
M

csodatarisznya írta...

A négy hét tényleg több, mint az egy, de hidd el, az az egy is kincset fog érni!
Léha, már kérdezni akartam: hogy állsz kisfiú ruhákkal? Nekem tele a padlás csak Vince által hordott fiú ruhákkal, és már hosszú ideje el akarom adni őket, de egyszerűen képtelen vagyok mindent lefotózni, vagy bababörzén árulgatni. Ha gondolod, és kell valami Mikinek, egyeztessünk, fotózom, ami érdekel, vagy jöhetsz válogatni is:)

Magdaléha írta...

szia!
Köszi a felajánlást, és gondolkodom is rajta, de egyelőre nekem is azt kellene megnéznem, hogy mi az ami van! Viszont tényleg elgondolkodtató, mert Vince Nándinál is nagyobb és Nándi utolérte a növekedésben az unokatesót, akitől örökölni szoktunk!
A "szabim" alatt tervezem a szekrény átnézését, és jelentkezem!
pussz: M