Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2011. február 11., péntek

Lányom, Gazdagné

Mikor 1-2-3 kisgyerekkel voltam itthon, és időnként összedőlni készült a világ, csak legyintettem, mikor a "kis gyerek, kis gond" üres frázisaival vigasztaltak idősebb rokonaim, ismerőseim.
Nagy gyerekem ugyan még most sincs, de kezdem érezni az amúgy elcsépelt mondás örök igazságát.

Nagyon bízom benne, hogy a sok-sok beszélgetés, és a családi minta akkor is meghatározó, ha ennek most épp az ellenkezője látszik.
És abban is, hogy Dóri most azért lusta, és azért sikk a nem tanulás, és azért válaszolja azt a "ha hármasokat kapsz, nem mehetsz abba a középiskolába/felsőoktatási intézménybe, amelyikbe szeretnél, és nem lesz jó szakmád, és jól fizető állásod" című felvetésekre, hogy "akkor majd keresek egy gazdag, öreg férjet", mert itthon nem ezt látja. És pont az ellen lázad, amit lát, amiben él. Tehát pszichológiai értelemben a dolgok mélyére ásva a gyerek tulajdonképpen helyesen (amúgy kamaszosan) cselekszik, és elvileg lehetséges, hogy pár év, és helyre kerülnek a dolgok. Legalábbis nagyon remélem.
Mert ez a jelenlegi állapot most piszok nehéz.

A 10. születésnap egyébként vízválasztónak tűnik, mert a jelek szerint Lilla is kezd kamaszodni.
(Én meg naponta hálát adok azért, hogy Lilla és Vince között 4,5 év van, mert hogy egyszerre három kamasz gyereket nem bírnék ki ép ésszel, az teljesen biztos).

4 megjegyzés:

Magdaléha írta...

pszichológiailag tökéletesen viselkedik a nagylányod. Ha egy kamasz nem fordít teljesen hátat a szülői értékrendnek akkor van vele gond.
Én nagyon, de nagyon problémás kamasz voltam, és úgy érzem teljesen normális felnőtt lett belőlem aki a szülői értékrendet követi :-)))
Csak azt a /jó/pár évet kellett kibírnia szegény szüleimnek, és a balhéim utáni romokat takarítaniuk...
Szóval legyen erős a Te lelked!
/Ja és mondhatod a lányodnak, hogy örülsz, ha gazdag férje lesz, mert majd hozzájuk költöztök ;-)/

sbodi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
sbodi írta...

Montázsolj neki egy képet, ő menyasszonyiban, mellé meg valami öreg krapekot vágj ki újságból. Hátha hat, legalább ideiglenesen, amíg nem kezdi helyes fiúkkal kiplakátolni a szobáját. Akkor majd montázsolunk neki egy helyes fiúsat...

Jobb ötletem sajnos nincs.

csodatarisznya írta...

Magdaléha, köszönöm a megerősítést. Elvileg tudom én, hogy ez így rendben van, de azért időnként rám tör a kétségbeesés.

Sbodi, raktározom az ötletet, most épp lenyugodtak a kedélyek, de egy újabb "majd gazdag pasihoz megyek férjhez" hullámban lehet, hogy bevetem majd:)