Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2012. március 12., hétfő

Vince számol

Jövő szombaton játszóház lesz a suliban, ott lehet majd megismerni a leendő elsős tanító néniket.
Azt hiszem, jól meg kell néznem, kit választunk...

Az, hogy 180-ig stabilan számol, régóta tudjuk. Lehet, hogy tovább is, még nem próbálta. Kettesével elszámol 20-ig, úgy is, hogy nullával kezdjük, úgy is, hogy egytől indulunk. Visszafelé simán nulláig, bárhonnan kezdve.
10-esével is megy neki 100-ig, illetve 100-tól visszafelé is.
Minden nap meglep valami újjal. Tegnap például hozott nekem egy újságot, amiben a következő szám szerepelt: 1 000 000. A kicsi közölte, hogy anya, nézd, ez egy millió. Szóhoz sem jutottam. Kérdeztem, honnan tudja. Azt mondta, múltkor látta apával a Maradj talpon-t, és ott valaki nyert 1 millió forintot. És megjegyezte.
Ma meg kiszálltam a péknél a kocsiból. Egy hirdetőtábla mellett álltunk, amin egy csomó szám szerepelt. Kb. 3 perc volt az egész. Mikor visszaültem a kocsiba, Vince megkérdezte, hogy anya, 40+40+18+18 az 108 ? Majdnem annyi. 8-at nem adott hozzá, de akkor is: fejben négy kétjegyű számot 6 évesen így összeadni azért szép teljesítmény. Volt itt 10-es, sőt, 100-as átlépés is...

Jó lenne valami matematikai beállítottságú tanítónénit találni. Olyat, akit nem zavar, hogy Vince többet tud, mint majd elsőben kellene, és nem visszafogja, hanem kihasználja a gyerek tudásvágyát. A gyakorlatban tapasztalom, hogy fontos addig tanítani őket, amíg hagyják...

Nincsenek megjegyzések: