Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2010. április 12., hétfő

Generációs szakadék

Vagy csak jellembeli különbség? Nem tudom. Mindenesetre megdöbbentő élmény volt nagyobbik lányom eszmefuttatását hallgatni a minap.

A történet megértéséhez némi háttérinfó: a lánynak egy középkorú, nagyon jó humorérzékkel megáldott férfi tanítja a törit. Az illető kiválóan ért a gyerekek nyelvén. Dóri kedvenc tanára, s bár sosem láttam még, nekem is szimpatikus, látatlanból is. A tanár úr nagyon szeret horgászni, és erről sokat mesél is, így hobbijáról az iskola összes gyereke, sőt, a gyerekeken keresztül az összes ott tanuló gyerek családja is tud.

Dórinak két jegye van történelemből ebben a félévben, egy ötös és egy négyes. Mindkettőt témazáró dolgozatra kapta.
Tekintve, hogy már április közepe van, eszébe jutott, hogy e két jegy átlaga is fontos lehet. Innentől idézem Őt:

"Hát, az 4,5. Az nem jó, mert kétesre állok. Semmit nem tudok a horgászbotokról. Ideje lesz utánanézni a neten ennek a horgászós témának, hogy X. bácsi év végén megadja az ötöst.".

(Csak nagyon halkan, zárójelben jegyzem meg, nekem a jobb jegyért felelés ugrott be első blikkre...).

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

:-D

Kata