Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2010. március 16., kedd

Március közepe

Egy éve ilyenkor izgatottan nyomkodtam az F5-öt, és frissítettem 10 másodpercenként a kinézett gimnázium weboldalát. Merthogy azt ígérték, 10-kor kint lesz az ideiglenes felvételi jegyzék. És nagyon-nagyon fontos volt nekem (nekünk) az a bizonyos lista. Akkor nem sikerült.

Idén nem felvételizett egyik gyerek sem, én mégis itt ülök, és nyomkodom a frissítés gombot. Kíváncsian várom, hogy akik a tavalyiak közül újra próbálkoztak, azoknak most sikerült-e.

Jövő ilyenkor pedig újra érintettek leszünk: a kisebbik lányunkért izgulunk majd.

S közben azon gondolkodom, miért ennyire fontos nekem ez a lista, ez a gimnázium.
Persze, én is fel tudok sorolni számtalan érvet, hogy miért lenne jó, ha a gyerek oda járhatna. És igyekszem mindent megtenni azért, hogy jól sikerüljön a felvételi, és bejusson majd.
De közben azért egy kérdőjel is van bennem: valóban ennyire fontos lenne? Mi múlik rajta?
Behozhatatlan hátrányt szenved a gyerek, ha marad az általános iskolában 8 évig, és csak utána megy gimnáziumba?

Talán jövőre kiderül. Nagyon szeretném, ha egy-két év múlva tapasztalatok birtokában beszámolhatnék arról, hogy mi a különbség az általános iskola felső tagozata, és a 8 osztályos gimnázium tananyaga és oktatási módszerei között.

Nincsenek megjegyzések: