Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2010. november 8., hétfő

Szoktatás

A következő másfél hónapunk azzal telik, hogy újra szervezzük a családi munkamegosztást. Még nem látom, hogy pontosan hogyan, de az biztos, hogy változtatásokra lesz szükség.

Kezdetnek például kirakok egy jó nagy papírra, öles betűkkel írt rövid üzenetet az étkezőasztal mögötti falra, miszerint "Úgy hagyd ott, ahogy találtad". Azaz: ha egy teljesen üres, morzsamentes asztalra pakoltál ki, és ott kezdtél el ebédelni/uzsonnázni/bármit, ha végeztél, pakolj el magad után. Mert nem hiszem, hogy a mosogatógép ajtajának kinyitására csak én vagyok képes.

Ugyanez a felirat elkel a fürdőben is: ha mikor bementél, akkor sem volt a padlón szanaszét dobált ruha, a széken hajszárító, a csapon meg mindenféle arctisztító tonikos és hidratáló krémes flakonok, akkor mikor kifelé mész, akkor se legyenek már.

Ha csak ezt az egyetlen elvet (mármint az "Úgy hagyd ott, ahogy találtad" elvét) sikerül keresztülvernem családom többi tagján, akkor is egészen nyugodtan fogok januártól dolgozni menni.

2 megjegyzés:

Magdaléha írta...

hát kíváncsi vagyok, hogy ez hogyan fog sikerülni... Majd kérem a tapasztalatokat...

csodatarisznya írta...

Három napnyi kezdő tapasztalat áll rendelkezésemre, ez alapján félsiker: L. és Dóri alkalmazzák a rendszert, Lilla kevésbé, Vince megy egyáltalán nem. Bár ő még nem tud olvasni, lehet, ez a baj:)