Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2010. szeptember 8., szerda

Álmok

Az éjszaka például nyelvvizsgáztam. Angolból és oroszból egyszerre. És bár álmomban is tudtam, hogy e két nyelvből már van nyelvvizsgám, mégis: a valóságnak megfelelő szintű vizsgát újra megcsináltam. Egyszerre, egy időpontban. Egy halványzöld asztallapos iskolapadban ültem. Még arra is emlékszem, hogy június eleje volt, és azt mondták, az írásbeli rész eredményét június 17-én tudjuk meg. A vizsga végén ott felejtettem a teremben a nagy szótáraimat. Aztán keresni kezdtem, a portástól kérdeztem, nem találták-e meg, nem adta-e le valaki véletlenül. Megismerném, beleírtam a nevem...
A portás elvitt valami hátsó raktárrészbe, ahol egy ovis öltözőszekrény-féleség felső polcán megtaláltam a szótáraimat. Határozottan emlékszem az angol szótáram kék, és az orosz szótáram jellegzetes bordós-mályvás színére.
És álmomban is tudtam, hogy most a német nyelv lenne aktuális, és el is mondtam ezt párszor. Illetve inkább csak úgy mellékesen megjegyeztem, és aztán nyugodt lélekkel nekiálltam az orosz vizsgának.

Nem tudom, miért, de én minden éjjel álmodok. Általában összefüggő történeteket, és szinte mindig emlékszem is másnap reggel rájuk. Időnként az is előfordul, hogy az éjszakai álom rányomja a bélyegét a másnapi hangulatomra. És nagyon gyakran van olyan is, hogy reggel, vagy másnap délelőtt újra bevillan egy álombeli kép, pont ugyanúgy, mint éjszaka, és a kép közepén nagyon erősen virít egy szín. A környezet színe semleges, vagy legalábbis egyáltalán nem emlékszem rá, de az az egy tárgy nagyon színes, és nagyon erős a kontraszt. Most épp a két szótár virított... Meg a zöld iskolapad.

Még soha nem írtam le, miket álmodok, és elmondani is csak ritkán szoktam. De mostantól lehet, hogy feljegyzem őket. Lehet az álmoknak bármi jelentőségük?

11 megjegyzés:

csodatarisznya írta...

Nekem meg az jutott eszembe, hogy korábban heti rendszerességgel álmodtam azt, hogy beszállok a liftbe, aminek nincs fala, csak padlója, és a lift zuhan, én meg próbálok arról a fém lapról nem leesni, kétségbeesetten kapaszkodok. És itt mindig felébredtem, teljesen leizzadva...

Lepkevár írta...

Nekem évek óta az a visszatérő rémálmom, hogy nagyon meredek és keskeny lépcsőn kell felmennem, korlát sehol, néhol hiányzik 4-5 lépcsőfok, alatta a hatalmas mélység és igyekszem nem leesni. Utána úgy ébredek, mint akin átment az úthenger.

Iskolával kapcsolatban azt álmodom néha, hogy elfelejtettem elvinni a tornacuccomat. Vagy a történelem atlaszt. Pedig nem most jártam középiskolába. :) Cst, szerintem akkor, amikor te. :)

Magdaléha írta...

Amíg tanultam én is rendszeresen álmodtam iskolával kapcsolatosan. Vizsgáztam is sokszor, egy álomra még most is emlékszem, pedig több éve álmodtam: matekból kellett szóban vizsgáznom -nos ez egy igazi rémálom volt, leizzadva ébredtem.
Én is sokat álmodok, de igazán a rémálmokra emlékszem. Azok a családommal kapcsolatosak.
Biztos vagyok benne, hogy összefüggenek a félelmeinkkel, napi történésekkel.

csodatarisznya írta...

Lepkevár: Én '93-ban érettségiztem. Az időpont szerintem stimmel, csak én tőled kb. 100 km-rel arrébb rágtam a tollat:)

Magdaléha: Én is azt hiszem, hogy az álmok a napi történések és a tudatos vagy tudat alatti vágyak, gondolatok, érzések keverékéből állnak össze. Legalábbis legtöbbször.
Egyébként megnyugtat, hogy más is rendszeresen álmodik - nem én vagyok csodabogár a remekbe szabott éjszakai történeteimmel. Kicsit zavart, hogy a férjem azt mondja, ő nagyon ritkán szokott. Szinte soha. Bár lehet, hogy csak szimplán nem emlékszik rá.

Lepkevár írta...

Igen, én is 93-ban, Makón. Ennek fényében is 100 km? :) Csak hogy barchobázzunk. :)

Lepkevár írta...

Az álom-témához még annyit, hogy olyan nincs, hogy valaki nem álmodik. Képtelenség, mert akkor meghalna. Mindenki álmodik, csak nem mindenki emlékszik rá.

csodatarisznya írta...

Lepkevár: a térképcentrum szerint akkor 122 km:) Egyébként Szolnokon érettségiztem, csak hogy megoldjam a rejtélyt:).
Ez a "képtelenség, hogy nem álmodik" félmondat nagyon úgy hangzik számomra, mintha Te tudnál valamit, amit én nem. Illetve ez, azt hiszem, egészen biztosan így van. Csak azt nem tudom eldönteni, hogy jó-e ez nekem, vagy sem...

Lepkevár írta...

Lehet, hogy már nagyon este van, de sajnos nem értem az utolsó mondatodat. :)

"...nagyon úgy hangzik számomra, mintha Te tudnál valamit, amit én nem"

Ezt ugye nem úgy érted, hogy én, az öntelt :) idejövök okoskodni, és azt hiszem, hogy majd jól megmondom a tutit, miközben egyértelmű, hogy ezt mindenki tudja? :)

Amúgy tényleg sokan nem tudják, hogy MINDIG MINDENKI álmodik. Ha érdekel bővebben a téma, akkor szívesen keresek 1-2 linket a témában.

csodatarisznya írta...

Nem, egyáltalán nem úgy értettem, hogy idejössz okoskodni!
Úgy értettem, hogy tudsz valamit az álom-témáról, amit sokan nem (többek között én sem). És azt nem tudom eldönteni, hogy jó lesz-e az nekem, ha többet tudok majd róla.
Elég élénken élnek bennem a korábban leírt éjszakai "kirándulásaid", és megmondom őszintén, azóta is amolyan félelemmel vegyes kíváncsiság él bennem a téma iránt. Számomra tökéletesen hihető a dolog, és nem tudom megmagyarázni, miért, de úgy érzem, bizonyos szinten az álmok is ebbe a számomra kicsit misztikus témakörbe tartoznak. Ez volt annak a félreérthető félmondatnak az alapja...
És igen, jöhetnek a linkek, köszönöm:)

Lepkevár írta...

Annyi linket találtam neked hirtelen, hogy talán ide sem férne, így megpróbálom leegyszerűsíteni.

Amiről régebben írtam, az az asztrális projekció.

Az álmokkal kapcsolatos cikkeknek pedig van egy remek gyűjtőhelye, ahonnan kedvedre mazsolázhatsz:
alom.lap.hu

Itt tényleg mindent megtalálsz a témáról, ami csak érdekel.

csodatarisznya írta...

Közel egy órát mazsolázgattam, és most is csak azért hagyom abba, mert muszáj. Köszi:)