Természetesen nekem is van... Hogy mit rejt? A blog ebbe enged bepillantást. És egy picit abba, hogy én mit teszek a gyermekeimébe...

2010. október 28., csütörtök

A nap kérdése

Vajon négy-öt pöttyel lehet valaki bárányhimlős?

Vince egyik ovis barátja bárányhimlős volt, e hét kedden jött először oviba. Tehát 16 nap lappangási időnél tartunk. Tegnap este Vince nyűgös volt, 7-kor (!) elaludt, reggel fél 7-ig aludt, és ma reggel négy pöttyöt találtam rajta. Azóta semmi változás nem történt. Illetve talán egy új pötty-szerűség, mintha lenne a fenekén. Amúgy a gyerek jókedvű, eszik, játszik.
Lehet ez bárányhimlő?

6 megjegyzés:

Magdaléha írta...

Petinek 1 pöttye volt. Én úgy tudom, hogy a pöttyök száma többek közt attól is függ, hogy a járvány mennyire terjedt el. Tehát minél többedik gyerek beteg egy közösségben, annál pöttyösebb. Ugyanígy, ha egy családon végigmegy fertőzés ott is az utolsó a legbetegebb.

Szitya írta...

Igen! Négy pötty is elég!!!!
Üdv,
Balogh-Ficsor Szilvi

u.i.: köszi a hozzászólást!

csodatarisznya írta...

Közben beszéltem anyósommal, ő is azt mondta, hogy attól, hogy csak négy pötty, simán lehet bárányhimlő. A gond az, hogy könnyen lehet, hogy ez nem lesz elég a védettség kialakulásához.

Léha, a csoportban Vince lenne a második bárányhimlős. Itthon meg az első és utolsó, a lányok már túl vannak rajta.

csodatarisznya írta...

Szilvi: G. Szabó Juditot nem hagyhattam ki:)

Magdaléha írta...

Ez a védettség kérdés érdekes. Ugyanis nekem a két nagy oltva van Bhimlő ellen, de elkapták. Mondjuk azon kívül, hogy itthon dekkoltunk nem volt semmi bajuk. Julcsán igazán ki sem hólyagosodtak a pöttyök /neki több volt/, Peti, azt az egyet is szétvakarta.
az ovi kiürült annyi beteg volt, és kivétel nélkül mindenki elkapta, akár be volt oltva, akár nem.
Az egyik kislány szenvedte meg a legjobban, az anyukája azt mondta, hogy 70-ig számolta a pöttyöket.
No de, hogy a nagyonpöttyös kislány, vagy Peti a védettebb???

csodatarisznya írta...

Szerintem annak, hogy mennyire védett, nincs jelentősége. Annak van csak, hogy védett-e a vagy sem.
Én egyik gyereket sem oltattam be. Dórinak oltás nélkül is mindössze 8 pöttye volt, szinte észre sem vettük, hogy bárányhimlős. Lilla két évvel később lett bárányhimlős, neki azért 80-100 pöttye volt, de ő is jól viselte, nem volt lázas, egyet sem vakart el, nem volt vele semmi gond.
Vincét sem oltattam be, és nem is akarom addig, amíg ovis. Ha már iskolába megy, és még mindig nem kapta el, akkor majd kap oltást, mert a suliból két hetet hiányozni már nem kellene. De egyelőre még várom a természetes védettség kialakulását.

Ja, és Dórinál is félt anyósom, hogy az enyhe lefolyás miatt miatt nem lesz védett a gyerek, de két év múlva nem kapta el Lillától, pedig végig össze voltak zárva... Szóval az a pár pötty mégis elég lehet a védettséghez.